.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقام معظم رهبری :
تواضع حقیقی را در چهره و حركات امام مشاهده كردم
در زمان حيات حضرت امام خمینی (ره)، جلسات سران قوا به شكل دوره‌ای در دفتر و یا منزل هر یك از اعضاء تشكیل می‌گشت و در بیشتر جلسات، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی (ره) از طرف حضرت امام راحل حضور می‌یافت..
تواضع حقیقی را در چهره و حركات امام مشاهده كردم

«یاداشت‌های روزانه» بخشی از اسناد متعلق به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (روحی فداء) است مشخصه‌ی این دست‌نوشته‌ها هرچند غالبا سیاسی و مربوط به امور كشور و بیان واقعیت‌های گذشته‌های دور و نزدیك در كوران حوادث است و حتی دربرگيرنده مهمترین جلسات كه در بالاترین سطح ممكن تشكیل می‌گردد

اين است كه از حقیقت مهم و تاثیرگذار توجه به معنویات به‌دور نبوده است. آنچه در پی می‌آید از جمله دست‌نوشته‌های رهبر انقلاب است كه اهتمام ایشان را به ضرورت‌های معنوی و نیز نوع ارتباط ایشان را با امام خمینی (ره) نشان می‌دهد.


شایان ذكر است در زمان حيات حضرت امام خمینی (ره)، جلسات سران قوا به شكل دوره‌ای در دفتر و یا منزل هر یك از اعضاء تشكیل می‌گشت و در بیشتر جلسات، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی (ره) از طرف حضرت امام راحل حضور می‌یافت.

نوشته‌ی زیر بخشی از یاداشت مربوط به جلسات سران قوا در تاریخ چهارشنبه 1365/5/22 است:

دیشب در جلسه [‌سران قوا] كه منزل احمد آقا بود امام آمدند. حالشان بحمدالله خوب بود. علاوه بر صحبت درباره‌ی موشك اخیر ما و خبرهای حول و حوش آن، من به محرومیت ما چند نفر ار جلسه‌های معنوی و عرفانی امام علی‌رغم جلسات متعدد با ایشان اشاره كردم. گفتم لازم است ماها را نصیحت كنید و تعلیم بدهید.
امام همان شكسته نفسی‌های همیشگی را تكرار كردند و گفتند نصیحت اینست كه مثل من عمرتان به خسران و بطالت نگذرد. روی اخلاص تكیه كردند و گفتند شماها در خدمت اسلامید فقط مراقب اخلاص باشید.
گفتم همین نقطه‌ی اصلی اشكال است و برای پیدا كردن اخلاص باید نصیحت شویم. باز امام روی اینكه من هم چیزی ندارم و اینجا هم خبری نیست و امثال آن تكیه و شكسته نفسی می‌كردند. آشكارا نشانه‌های تواضع حقیقی را در چهره و حركات امام مشاهده كردم./رهوا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.